Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ίσως ο μοναδικός κλάδος με την πιο αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, μια ανάπτυξη που συνεχίζει και εξελίσσεται με ιλιγγιώδης ρυθμούς. Αναπόσπαστο μέρος αυτής της ψηφιακής εξέλιξης είναι και οι νέες τεχνολογίες , άλλες πολύπλοκες και άλλες πιο απλές άλλα πάντα απαραίτητες για την επιτυχία μιας online παρουσίας μιας επιχείρησης. Όποια μέθοδο όμως και αν επιλέξουν οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν με επιτυχία στην νέα εποχή ο πελάτης ήταν και θα παραμείνει το επίκεντρο της στρατηγικής τους.
9 tips για να αυξήσετε τις πωλήσεις του eshop σας
Η εμφάνιση πάντα θα μετράει
Μπορεί στις διαπροσωπικές σχέσεις να ισχύουν άλλα δεδομένα , αλλά στο Ecommerce η εμφάνιση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος πάντα θα μετράει. Ιδιαίτερα αν σκεφτείς ότι ο χρήστης θα αφιερώσει μερικά μόνο δευτερόλεπτα για να αποφασίσει αν θα παραμείνει στο site σου ή όχι , θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτήν την επένδυση που λέγεται ¨κατασκευή eshop” . Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σου δεν θα πρέπει να βασίζεται στην οικονομικότερη επιλογή αλλά στον συνεργάτη που θα κατασκευάσει ένα eshop που θα είναι :

✔ Λειτουργικό
✔ Εύχρηστο
✔ Με ευφάνταστο και εντυπωσιακό design
✔ Να ταιριάζει στο προφίλ της επιχείρησης σου
Εκτός από τα βασικές λειτουργίες του eshop σου , είναι και κάποιες λεπτομέρειες που θα πρέπει να προσέξεις γιατί τελικά αυτές κάνουν την διαφορά :
💥Φρόντισε το mail που θα εμφανίζεται στο site σου να είναι επαγγελματικό. Email τύπου joujoukos@mail.gr και άλλα παρόμοια δεν αποπνέουν επαγγελματισμό.
💥Το pop up templates είναι μια καλή λύση για να προβάλεις μια CTA ενέργεια αλλά φρόντισε να μην πετάγονται μπροστά στον χρήστη αμέσως μόλις μπει στο eshop σου. Δώσε του λίγο χρόνο να περιηγηθεί πρώτα και μετά να εμφανίζεται με τρόπο διακριτικό.
💥 Είναι σημαντικό το eshop σου να είναι εύκολο στην πλοήγηση για τον χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να βρίσκει εύκολα αυτό που αναζητάει χωρίς να ανοίγει παράλληλα πολλές καρτέλες που πιθανόν να χάνεται μέσα σε αυτές.
💥Είναι χρήσιμο για τον χρήστη να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ότι μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου για τυχόν περαιτέρω πληροφορίες. Γι αυτό το λόγο φρόντισε να έχεις σε ένα εμφανές σημείο του site σου ένα chat box . Προσοχή όμως , θα πρέπει να είσαι γρήγορος και συνεπής στις απαντήσεις σου γιατί αυτό αντικατοπτρίζει και τον επαγγελματισμό σου.
Ο πελάτης σου , ο πυρήνας της επιχείρησης σου

Αν και στο διαδίκτυο οι πιθανοί πελάτες σας είναι απεριόριστοι , ωστόσο είναι και πιο δύσκολο να τους προσεγγίσετε. Μπορεί στο ηλεκτρονικό κατάστημα ο πελάτης να μην έχει την δυνατότητα να αγγίξει και να αισθανθεί τα προϊόντα σας ωστόσο έχει την επιλογή να διαλέξει ανάμεσα από εκατοντάδες ηλεκτρονικά καταστήματα που πουλάνε παρόμοια προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι το eshop σας θα πρέπει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους σε μεγάλο βαθμό για να καταλήξει σε αγορά χωρίς να νοιώθει την ανάγκη να πραγματοποιήσει περαιτέρω διερεύνηση.
Υψηλής ποιότητας φωτογραφίες που θα αναδεικνύουν τις λεπτομέρειες των προϊόντων , αναλυτικές περιγραφές που θα προωθούν την χρησιμότητα τους και άμεση ανταπόκριση σε ερωτήματα των πελατών είναι μόνο μερικά από τα προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Οι προσφορές και οι έξτρα παροχές είναι κινήσεις που πάντα ενθουσιάζουν τους καταναλωτές. Δωρεάν μεταφορικά για μια χρονική περίοδο , προϊόντα 1+1 δώρο ή εκπτώσεις ενόψει κάποιες γιορτής είναι μερικές εκπλήξεις που μπορείτε να κάνετε για να τονώσετε το ενδιαφέρον τους.
Είναι το eshop σου mobile friendly ;

Είναι γνωστό πλέον ότι το κινητό είναι και θα παραμείνει ο πρωταγωνιστής στην ψηφιακή εποχή καθώς ολοένα και περισσότερες συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω αυτού. Αν θέλετε άλλωστε να ανεβείτε ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, η Google θεωρεί ως απαιτούμενο η ιστοσελίδα σας να είναι mobile friendly. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα . Γι΄αυτό λοιπόν σιγουρευτείτε ότι :
- Η διαχείριση του eshop σας είναι το ίδιο εύχρηστη στο κινητό όσο και στο desktop.
- Το μενού επιλογών , το καλάθι και λοιπές επιλογές είναι ορατές και ο χρήστης μπορεί εύκολα να πλοηγηθεί σε αυτές.
- Οι εικόνες είναι το ίδιο εντυπωσιακές όσο είναι και στο desktop ; Οι περιγραφές των προϊόντων είναι ευανάγνωστες ;
- Είναι εύκολο ο χρήστης να ολοκληρώσει τις αγορές του μέσω του κινητού ; Να εντοπίσει το καλάθι , να επιλέξει τον τρόπο πληρωμής ή να καταχωρήσει τα στοιχεία της κάρτας του ;
Μέσα στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε διάφορα εργαλεία που μπορούν να τσεκάρουν πόσο mobile friendly είναι η ιστοσελίδα σας αλλά το βασικό είναι να επιχειρήσετε εσείς να πλοηγηθείτε σε αυτήν σαν να ήσασταν ο ίδιος πελάτης. Αν αισθανθείτε ότι οι αγορές στο eshop σας είναι μια ευχάριστη και εύκολη διαδικασία , τότε είστε στον σωστό δρόμο.
Ενσωμάτωσε τα social media στην στρατηγική σου

Καταρχήν ξεκινάμε από το αυτονόητο : ότι θα πρέπει να τηρείς επαγγελματικούς λογαριασμούς στα social media . Ποια ή ποιες πλατφόρμες θα επιλέξεις εξαρτάται κυρίως από το κοινό σου και που αυτό δραστηριοποιείται. Ακόμα και αν έχεις μια μικρή ατομική επιχείρηση , οι λογαριασμοί που θα ανοίξεις θα πρέπει να είναι επαγγελματικοί για να έχεις πρόσβαση σε διάφορα εργαλεία όπως διαφήμιση , προγραμματισμό δημοσιεύσεων και στατιστικές μετρήσεις όπου μπορείς να βγάλεις χρήσιμα συμπεράσματα.
Μερικές συμβουλές για την αποτελεσματική διαχείριση των social media :
Αν θέλεις να μάθεις και άλλα μυστικά για τα Social Media και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο κάνε κλικ εδώ.
Επενδύστε στο SEO και μείνετε στην κορυφή της αναζήτησης
Η αλήθεια είναι ότι αν δεν εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα αναζήτησης της Google , ή τουλάχιστον στην δεύτερη , τότε δυστυχώς είστε αόρατοι. Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια στρατηγική η οποία για να εφαρμοστεί με επιτυχία χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις , συνεχής ενημέρωση – αφού κάθε χρόνο η Google θέτει νέα δεδομένα – και μια ενδελεχή ενασχόληση. Το ιδανικότερο σενάριο είναι να προσλάβετε έναν SEO expert ο οποίος θα φροντίζει να εμφανίζεστε και να παραμένετε στην πρώτη γραμμή της αναζήτησης της Google.
Αν όμως στην παρούσα φάση δεν έχετε το απαιτούμενο budget να επενδύσετε παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε :

Live Chat : Ένα σημαντικό εργαλείο

Τα chat box είναι ένα από τα σημαντικότερα trends στο digital marketing για το 2022.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές του από eshop που διαθέτουν chat box μέσω του οποίου θα μπορούσαν να συνομιλήσουν με κάποιον υπάλληλο της επιχείρησης. Αξιοποιήστε αυτό το δεδομένο, τοποθετήστε σε ένα ορατό σημείο της ιστοσελίδας σας ένα chat box και φροντίστε να ανταποκρίνεστε άμεσα στις ερωτήσεις των πελάτων σας. Αν ο χρήστης δεν λάβει απάντηση άμεσα το πιθανότερο είναι ότι θα αποχωρήσει από το eshop σας ενοχλημένος.
Call to Action (CTA)
Τα Call to Action (CTA) buttons είναι μια καλή λύση για να πείτε στους πελάτες σας τι θέλετε να κάνει μετά : Να εγγραφεί στο Newsletter σας , να συμμετάσχει σε ένα διαγωνισμό , να αγοράσει ένα προϊόν σας ; Είτε με την τοποθέτηση κουμπιών σε κάποιο εμφανές σημείο στο site σας είτε με την χρήση pop up templates προτρέψτε τον πελάτη σας να κάνει την επόμενη κίνηση. Και μην ξεχνάτε να ελέγχετε πως εμφανίζεται αυτή η προσθήκη στην μικρή οθόνη των κινητών.
Προφυλάξτε τα δεδομένα των πελατών σας

- Να παρέχετε την δυνατότητα στους πελάτες σας να παρακολουθούν την παραγγελία τους από την αποστολή μέχρι την παράδοση.
- Λάβετε PCI πιστοποίηση . Με την ηλεκτρονική απάτη να εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς είναι απαραίτητη πλέον για την προστασία των πελατών σας.
Όταν οι πελάτες σας καταχωρούν τα προσωπικά στοιχεία τους και τα στοιχεία πληρωμής για την ολοκλήρωση των αγορών, αντιλαμβάνεστε ότι θα πρέπει να νοιώθουν απόλυτα ασφαλείς για την διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων.
- Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες στις οποίες μπορείτε να δραστηριοποιηθείτε. Κάντε την έρευνα σας και επιλέξτε την πιο κατάλληλη και πιο ασφαλής.
- Χρησιμοποιήστε ένα SSL Certificate. Συνήθως είναι πακέτο με το domain name και το webhosting.
Κινηθείτε στρατηγικά
Μια σωστά οργανωμένη στρατηγική είναι το Α και το Ω της επιτυχίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος . Εφαρμόζετε μια στρατηγική , μετράτε τα αποτελέσματα και με βάση τα δεδομένα που θα προκύψουν εξετάζετε και αποφασίζετε για τις επόμενες κινήσεις σας.
Σε μια εποχή όπου οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και ο ψηφιακός εταιρικός μετασχηματισμός μονόδρομος , οι μικρές επιχειρήσεις είχαν να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις και νέα δεδομένα για να διαφυλάξουν την βιωσιμότητα τους. Όσο απαιτητική και αν είναι η νέα εποχή υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να αξιοποιήσετε για να κάνει η ΜΙΚΡΗ σας επιχείρηση ΜΕΓΑΛΑ βήματα ανάπτυξης .