Γνωρίζετε ήδη ότι τα Social Media , έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε είτε για να βελτιώσετε το brand awareness της επιχείρησης σας , να ανακαλύψετε νέα αγορά στόχο είτε απλά για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας. Τι γίνεται όμως με το ηλεκτρονικό εμπόριο και πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να το επηρεάσουν σημαντικά ;

Τι είναι το  Social Media Ecommerce Marketing

Είναι στην ουσία διάφορες τεχνικές με τις οποίες μπορούμε να  χρησιμοποιούμε τα social media για να προωθήσουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα . Η εν λόγω στρατηγική είναι ένας ευρύτερος όρος στον οποίο εντάσσονται και δυο υποκατηγορίες που συναντάμε αρκετά συχνά :

  • Social Commerce :  Η διαδικασία να πουλάτε απευθείας τα προϊόντα σας στα Social Media αξιοποιώντας τα εργαλεία της εκάστοτε πλατφόρμας όπως Facebook shops , Instagram shops, Product Pins και τώρα πρόσφατα το ΤΙΚ ΤΟΚ.
  • Social Selling : Η διαδικασία κατά την οποία χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τον εντοπισμό δυνητικών πελάτων, την σύνδεση και την αλληλεπίδραση μαζί τους με επικείμενο σκοπό, σε δεύτερο χρόνο την προώθηση των προϊόντων σας και κατά συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων.

76% των χρηστών παγκοσμίων , πραγματοποιήσαν τουλάχιστον μια διαδικτυακή αγορά το 2020.

Πλεονεκτήματα από την χρήση των Social Media στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Την αναγκαιότητα της προβολής της επιχείρησης σας μέσω των social media την γνωρίζετε , όπως επίσης και τα σημαντικά πλεονεκτήματα που αποκομίζει η επιχείρηση σας από την σωστή διαχείριση τους. Όπως :

Η online παρουσία σας δεν έχει όρια

Όταν πάνω από το 80% των ανθρώπων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για επαγγελματικούς και προσωπικού σκοπούς , εσείς δεν έχετε δικαιολογία για να μην έχετε διαδικτυακή παρουσία σε τουλάχιστον μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Σε ένα διαδίκτυο που δεν έχει όρια , οι δυνατότητες για να προσεγγίσετε το κατάλληλο κοινό και να προωθήσετε την επιχείρηση σας είναι απεριόριστες.

Είστε εκεί που είναι οι πελάτες σας

Αξιοποιώντας τεχνικές SEO για την βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας στις μηχανές αναζήτησης σε συνδυασμό με επιτυχημένες PPC καμπάνιες , μπορείτε να προσεγγίσετε τους πελάτες σας όταν αυτοί αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα . Με την συνεχή παρουσία σας όμως στα social media προσεγγίζετε τους πελάτες σας , εκεί που χαλαρώνουν , αναζητούν πληροφορίες και κριτικές για τα προϊόντα που αναζητούν.

Επικοινωνείτε με τους πελάτες σας σε πιο “φιλικό” κλίμα

Στις περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχετε την δυνατότητα να επικοινωνείτε και να αλληλεπιδράτε με τους πελάτες σας με πιο φιλική διάθεση. Εκεί το κοινό σας ανταλλάσσει πληροφορίες , αναζητά κριτικές και εσείς έχετε την δυνατότητα να παρέχετε πολύτιμες συμβουλές και tips , δίνοντας με αυτόν τον τρόπο αξία στους πελάτες σας.

Μοναδική ευκαιρία για να γνωστοποιήσετε το brand σας

Οι κριτικές και τα σχόλια που ανταλλάσσουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν σε ένα μεγάλο ποσοστό την αγοραστική απόφαση του κοινού. Αν εκμεταλλευτείτε σωστά την προβολή της επιχείρησης σας , τα social media είναι ο ιδανικός χώρος για να βελτιώσετε σημαντικά το brand awareness της επιχείρηση σας.

5 tips για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα social media στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

  • Αξιοποιήστε την κατάλληλη πλατφόρμα ανάλογα με το κοινό στόχο σας. Αν έχετε αναλύσει σωστά την buyer persona σας, θα ξέρετε σε ποια πλατφόρμα αυτή δραστηριοποιείτε πιο έντονα .

  • Ανταποκριθείτε με συνέπεια και ταχύτητα στα σχόλια ή στα ερωτήματα των πελατών σας. Είτε πρόκειται για αρνητικά ή θετικά σχόλια , είτε αφορά για παροχή επιπλέον πληροφοριών φροντίστε να είστε δίπλα στο κοινό σας ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο προσδίδετε αξία στους πελάτες σας.

  • Αναρτήστε post με φωτογραφίες ή βίντεο για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Όταν ο χρήστης κατακλύζεται καθημερινά από δεκάδες post , οι πιο εντυπωσιακές και διαδραστικές αναρτήσεις είναι αυτές που θα του τραβήξουν την προσοχή.

  • Μην μένετε θεατές στα social media . Αλληλεπιδράστε και εσείς με την σειρά σας σε αναρτήσεις άλλων χρηστών , σχολιάστε ή δώστε την βοήθεια σας εκεί που μπορείτε. Το διαδίκτυο δεν είναι μια προσωπική υπόθεση αλλά έχετε την δυνατότητα να βρεθείτε σε μια κοινότητα με απεριόριστες δυνατότητες.

  • Συνεργαστείτε με influencer  ή microinfluencer που μπορούν να δώσουν αξία στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Η επίδραση των influencer προς το κοινό τους είναι γνωστή , γεγονός που μπορεί να το εκμεταλλευτείτε για να πετύχετε πιο θεαματικά αποτελέσματα ακόμα και απο μια επιτυχημένη διαφήμιση.

Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες social media για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Σήμερα πλέον έχετε την δυνατότητα να ανοίξετε τους επαγγελματικούς σας λογαριασμούς στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εύκολα και απλά χωρίς περίπλοκες διαδικασίες. Το σημαντικότερο είναι σε ποιες πλατφόρμες θα επιλέξετε να δραστηριοποιηθείτε αφού αυτό εξαρτάται κυρίως από τους επαγγελματικούς σας στόχους και την στρατηγική που θα ακολουθήσετε.

  • Facebook. Το πιο λογικό βήμα είναι να ξεκινήσετε από τον βασιλιά των μέσω κοινωνικής δικτύωσης , το Facebook. Με 1,9 δις ημερήσιους ενεργούς χρήστες , αναμφισβήτητα ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών σας θα δραστηριοποιείται εκεί. Το Facebook & το Instagram σας δίνουν την δυνατότητα να διαφημιστείτε μέσα από μια σειρά επιλογών όπως : Collection Ads , Video Ads, Image Ads & Carousel Ads. Ειδικότερα για το ecommerce , τα collection ads είναι η ιδανικότερη επιλογή αφού μπορείτε να δημιουργήσετε μια συλλογή από τα προϊόντα σας και να την διαφημίσετε.

  • Twitter. Μια ολοένα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα με 211 εκ. ημερήσιους  χρήστες και 500εκ. tweets που δημοσιεύονται κάθε μέρα είναι πολύ πιθανόν να περιλαμβάνει μια μεγάλη μερίδα από το κοινό σας. Το Twitter είναι η ιδανική πλατφόρμα για να ξεκινήσετε συζητήσεις με το κοινό σας , να ανταλλάξετε πληροφορίες ή να παρέχετε συμβουλές , να εξελίξετε δηλαδή το online customer service σας. Παράλληλα μπορείτε να ξεκινήσετε και την διαφημιστική σας καμπάνια στο twitter , στοχεύοντας σε εξειδικευμένο κοινό με βάση το περιεχόμενο των tweets. Σύμφωνα με στατιστικές 164εκ διαφημίσεις κατά μέσο όρο , εμφανίζονται στο twitter κάθε μέρα , νούμερο που δεν πρέπει σίγουρα να το αγνοήσετε.

  • Instagram. Αν λάβουμε υπόψη ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα βασίζεται κυρίως στις φωτογραφίες , θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο ιδανικός χώρος για να προβάλλετε τα προϊόντα σας. Το Instagram έχει 500εκ ενεργούς χρήστες καθημερινά , ενώ στατιστικές έχουν δείξει ότι οι φωτογραφίες και τα βίντεο που αναρτώνται σε αυτήν την πλατφόρμα έχουν μεγαλύτερη απήχηση από αυτές που προβάλλονται στο Facebook. Αξιοποιώντας το Business Suite στο Facebook μπορείτε να προγραμματίσετε τις διαφημίσεις και τις αναρτήσεις σας με μία κίνηση και στις δύο πλατφόρμες.

  • TIK TOK. Πολλοί πιστεύουν ότι το ΤΙΚ ΤΟΚ θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις πλατφόρμες των social media. Στην Ελλάδα ως το τέλος του 2021, το ΤΙΚ ΤΟΚ απαριθμούσε 2,35εκατ. χρήστες άνω των 18ετών, ένας αριθμός που ολοένα αυξάνεται. Ιδανική επιλογή αν στοχεύετε σε νεανικό κοινό ενώ σαν κύριο μέσο προβολής είναι τα σύντομα βιντεάκια. Δεδομένου ότι πλέον υπάρχει η δυνατότητα να διαφημίσετε τα προϊόντα σας και σε αυτή την πλατφόρμα είναι μια ιδανική επιλογή για να προσεγγίσετε το κοινό σας.

Στρατηγικές social media που μπορείτε να εφαρμόσετε στο Ecommerce

Σύμφωνα με έρευνες οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν στα social media είτε από τον κύκλο των επαφών τους , είτε από κριτικές & σχόλια είτε ακόμα και από πληρωμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται μπροστά τους . Ας δούμε όμως αναλυτικότερα αυτές τις στρατηγικές :

Tips μιας επιτυχημένης στρατηγικής για οργανικά αποτελέσματα 

  • Αξιοποιήστε τις κριτικές ή τα σχόλια για τα προϊόντα σας.

  • Χρησιμοποιείστε τα κατάλληλα hashtags για να εμφανίζεστε όταν οι χρήστες πραγματοποιούν συγκεκριμένες αναζητήσεις.

  • Αλληλοεπιδράστε με τους πελάτες σε εξατομικευμένο επίπεδο και στους δικούς σας λογαριασμούς αλλά και στους δικούς τους. Μην παραμένετε μόνο θεατές στα social media.

  • Δώστε αξία στους πελάτες σας , παρέχοντας υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Ανταποκριθείτε με συνέπεια και ταχύτητα στις ερωτήσεις ή στις παρατηρήσεις τους.

  • Εκμεταλλευτείτε το social listening για να βελτιωθείτε. Στα social media έχετε μια μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψετε τι σκέφτεται το κοινό σας για την επιχείρηση ή τα προϊόντα σας. Αξιοποιήστε τις κριτικές που λαμβάνετε για να βελτιώσετε ή να διορθώσετε τυχόν προβλήματα.

Tips επιτυχημένης στρατηγική για πληρωμένα αποτελέσματα 

  • Χορηγούμενες διαφημίσεις είτε για να προωθήσετε συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες είτε για να δώσετε ένα extra boost στο brand awareness της επιχείρηση σας.

  • Αξιοποιήστε την δύναμη και την επιρροή των influencers προς το κοινό τους για να προωθήσετε τα προϊόντα που επιθυμείτε. Μην σας τρομάζει το budget καθώς μπορείτε να συνεργαστείτε με microinfluencers με μικρότερο κόστος αλλά με εξίσου ικανοποιητικά αποτελέσματα.

  • Οι Brand Ambassadors μπορούν να κάνουν την διαφορά . Με τον όρο brand ambassadors εννοούμε κάποιους ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να είναι ένθερμοι οπαδοί των προϊόντων ή της εταιρείας σας και να αναρτούν συχνά περιεχόμενο στους λογαριασμούς τους με πολύ κολακευτικό περιεχόμενο για εσάς. Συνήθως δεν προχωρούνε σε επιθετικές ενέργειες πώλησης αλλά παρέχουν πολύ χρήσιμες και θετικές πληροφορίες για την επιχείρηση σας.

  • Αξιοποιήστε τις συνεργασίες σας με άλλες εταιρείες. Σίγουρα θα υπάρχουν εταιρείες με τις οποίες θα έχετε μακροχρόνια συνεργασία και θα τους θεωρείτε πολύτιμους συνεργάτες. Και αυτές οι εταιρείες σίγουρα θα έχουν και κάποια παρουσία στα social media . Σε σχετικές αναρτήσεις μπορείτε να αναφέρετε τους συνεργάτες σας και όταν το εφαρμόζουν και αυτοί στα δικά τους social media αυτόματα επεκτείνεστε και σε ένα νέο κοινό με απεριόριστες ευκαιρίες και δυνατότητες.

Διερευνήστε σε βάθος τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να επιλέξετε αυτή ή αυτές που ταιριάζουν περισσότερο στο κοινό που στοχεύετε και στην φιλοσοφία της επιχείρησης σας. Σχεδιάστε την στρατηγική σας με βάση το κοινό στο οποίο στοχεύετε και αξιοποιήστε τα εργαλεία που σας προσφέρουν τα social media για να υλοποιήσετε τους εταιρικούς σας στόχους με απόλυτη επιτυχία.

Published On: 23 Μαρτίου, 2022 / Categories: Digital Marketing, ecommerce, Social Media / Tags: , /