Γνωρίζετε ήδη ότι τα Social Media , έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε είτε για να βελτιώσετε το brand awareness της επιχείρησης σας , να ανακαλύψετε νέα αγορά στόχο είτε απλά για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας. Τι γίνεται όμως με το ηλεκτρονικό εμπόριο και πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να το επηρεάσουν σημαντικά ;
Τι είναι το Social Media Ecommerce Marketing
Είναι στην ουσία διάφορες τεχνικές με τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα social media για να προωθήσουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα . Η εν λόγω στρατηγική είναι ένας ευρύτερος όρος στον οποίο εντάσσονται και δυο υποκατηγορίες που συναντάμε αρκετά συχνά :
- Social Commerce : Η διαδικασία να πουλάτε απευθείας τα προϊόντα σας στα Social Media αξιοποιώντας τα εργαλεία της εκάστοτε πλατφόρμας όπως Facebook shops , Instagram shops, Product Pins και τώρα πρόσφατα το ΤΙΚ ΤΟΚ.
- Social Selling : Η διαδικασία κατά την οποία χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τον εντοπισμό δυνητικών πελάτων, την σύνδεση και την αλληλεπίδραση μαζί τους με επικείμενο σκοπό, σε δεύτερο χρόνο την προώθηση των προϊόντων σας και κατά συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων.
76% των χρηστών παγκοσμίων , πραγματοποιήσαν τουλάχιστον μια διαδικτυακή αγορά το 2020.
Πλεονεκτήματα από την χρήση των Social Media στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Την αναγκαιότητα της προβολής της επιχείρησης σας μέσω των social media την γνωρίζετε , όπως επίσης και τα σημαντικά πλεονεκτήματα που αποκομίζει η επιχείρηση σας από την σωστή διαχείριση τους. Όπως :
Η online παρουσία σας δεν έχει όρια
Όταν πάνω από το 80% των ανθρώπων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για επαγγελματικούς και προσωπικού σκοπούς , εσείς δεν έχετε δικαιολογία για να μην έχετε διαδικτυακή παρουσία σε τουλάχιστον μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Σε ένα διαδίκτυο που δεν έχει όρια , οι δυνατότητες για να προσεγγίσετε το κατάλληλο κοινό και να προωθήσετε την επιχείρηση σας είναι απεριόριστες.
Είστε εκεί που είναι οι πελάτες σας
Αξιοποιώντας τεχνικές SEO για την βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας στις μηχανές αναζήτησης σε συνδυασμό με επιτυχημένες PPC καμπάνιες , μπορείτε να προσεγγίσετε τους πελάτες σας όταν αυτοί αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα . Με την συνεχή παρουσία σας όμως στα social media προσεγγίζετε τους πελάτες σας , εκεί που χαλαρώνουν , αναζητούν πληροφορίες και κριτικές για τα προϊόντα που αναζητούν.
Επικοινωνείτε με τους πελάτες σας σε πιο “φιλικό” κλίμα
Στις περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχετε την δυνατότητα να επικοινωνείτε και να αλληλεπιδράτε με τους πελάτες σας με πιο φιλική διάθεση. Εκεί το κοινό σας ανταλλάσσει πληροφορίες , αναζητά κριτικές και εσείς έχετε την δυνατότητα να παρέχετε πολύτιμες συμβουλές και tips , δίνοντας με αυτόν τον τρόπο αξία στους πελάτες σας.
Μοναδική ευκαιρία για να γνωστοποιήσετε το brand σας
Οι κριτικές και τα σχόλια που ανταλλάσσουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν σε ένα μεγάλο ποσοστό την αγοραστική απόφαση του κοινού. Αν εκμεταλλευτείτε σωστά την προβολή της επιχείρησης σας , τα social media είναι ο ιδανικός χώρος για να βελτιώσετε σημαντικά το brand awareness της επιχείρηση σας.
5 tips για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα social media στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες social media για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Σήμερα πλέον έχετε την δυνατότητα να ανοίξετε τους επαγγελματικούς σας λογαριασμούς στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εύκολα και απλά χωρίς περίπλοκες διαδικασίες. Το σημαντικότερο είναι σε ποιες πλατφόρμες θα επιλέξετε να δραστηριοποιηθείτε αφού αυτό εξαρτάται κυρίως από τους επαγγελματικούς σας στόχους και την στρατηγική που θα ακολουθήσετε.
Στρατηγικές social media που μπορείτε να εφαρμόσετε στο Ecommerce
Σύμφωνα με έρευνες οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν στα social media είτε από τον κύκλο των επαφών τους , είτε από κριτικές & σχόλια είτε ακόμα και από πληρωμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται μπροστά τους . Ας δούμε όμως αναλυτικότερα αυτές τις στρατηγικές :
Tips μιας επιτυχημένης στρατηγικής για οργανικά αποτελέσματα
Tips επιτυχημένης στρατηγική για πληρωμένα αποτελέσματα
Διερευνήστε σε βάθος τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να επιλέξετε αυτή ή αυτές που ταιριάζουν περισσότερο στο κοινό που στοχεύετε και στην φιλοσοφία της επιχείρησης σας. Σχεδιάστε την στρατηγική σας με βάση το κοινό στο οποίο στοχεύετε και αξιοποιήστε τα εργαλεία που σας προσφέρουν τα social media για να υλοποιήσετε τους εταιρικούς σας στόχους με απόλυτη επιτυχία.