Είναι γεγονός ότι στο Ecommerce του 2021 όλα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς και τα δεδομένα που ίσχυαν πριν μερικές εβδομάδες , πιθανόν να μην ισχύουν πλέον. Τα νούμερα έρχονται να επιβεβαιώσουν με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις για την εξέλιξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στα χρόνια της πανδημίας Covid-19.
Σύμφωνα με έρευνα της Digital Commerce 360 :
Και για την Ελλάδα όμως τα στοιχεία και οι προβλέψεις είναι εξίσου εντυπωσιακές. Σύμφωνα με το 2021 European E-Commerce Report, το ηλεκτρονικό εμπόριο κατά την περίοδο της πανδημίας αναπτύχθηκε δυναμικά , επιταχύνοντας παράλληλα τον ψηφιακό , βιώσιμο μετασχηματισμό πολλών επιχείρησεων αλλά και καταναλωτών. Σύμφωνα με τους ομιλητές του forum ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ευρύτερου τομέα του λιανικού εμπορίου απαιτεί επενδύσεις σε ψηφιακές λύσεις και δεξιότητες καθώς προβλέπεται ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Tips για να είστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα στο eCommerce!
Η πανδήμια εγκαινίασε μια νέα εποχή στο ηλεκτρονικό εμπόριο όπου ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχείρησεων ήταν αναγκαίος αλλά και η εκπαίδευση του καταναλωτή στην νέα ψηφιακή εποχή ήταν απαραίτητη.Τώρα είναι η στιγμή να προετοιμαστείτε για την επόμενη φάση της διαδικτυακής ανάπτυξης στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, καθώς το Ecommerce εξελίσσεται γρήγορα και εσείς θα πρέπει να ανταποκριθείτε με επιτυχία σε αυτές τις εξελίξεις.
Αναγνωρίστε το “πεδίο μάχης”
Μελετήστε και κατανοήστε πώς εξελίσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείστε, χρησιμοποιώντας τα πιο λεπτομερή διαθέσιμα δεδομένα. Ερευνήστε σε βάθος την αγορά στόχο σας και πως αυτή συμπεριφέρεται στο διαδίκτυο. Θα εντυπωσιαστείτε όταν ανακαλύψετε οτι ο καταναλωτής συμπεριφέρεται τελείως διαφορετικά όταν ψωνίζει “online” από ότι στα φυσικά καταστήματα. Μάθετε ποια social media προτιμάει , με πιο τρόπο αλληλεπεπιδράει ακόμα και ποιες ώρες τις ημέρες απασχολείται περισσότερο με το διαδίκτυο. Πάνω σε αυτές τις πληρφορίες θα βασιστεί η στρατηγική σας που θα χτίσετε και θα εφαρμόσετε την διαφημιστική σας καμπάνια. Ενημερωθείτε για τους μεθόδους τιμολόγησης καθώς και τους τρόπους πληρωμής και πως αυτοί εξελίσσονται.
Βελτιστωποιήστε την OmniChannel στρατηγική σας
Το OmniChannel marketing είναι μια νέα στρατηγική που υιοθετείται όλοένα και περισσότερο καθώς στοχεύει στην αναγνωρισημότητα του brand σας και έχει σαν επίκεντρο τον καταναλωτή και την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση του. Η συγκεκριμένη στρατηγική βασίζεται στην σύνδεση όλων των καναλιών που διαθέτει η επιχειρηση ,δηλαδή τα social media , eShop και φυσικό κατάστημα τα οποία συνδεόνται κάτω από ένα σύγχρονο λογισμικό στο οποίο ανταλλάσσονται δεδομένα και πληροφορίες. Ο σκοπός της στρατηγικής είναι ο καταναλωτής να μπορεί να επιλέξει ελεύθερα το κανάλι που θα ξεκινήσει το αγοραστικό του ταξίδι , ακόμα και αν αυτό ξεκινήσει από ένα κανάλι και καταλήξει σε ένα άλλο. Η αγοραστική διαδικασία θα εξελίσσεται απρόσκοπτα καθώς όλα τα κανάλια θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και θα είναι ενημερώμενα για τις ενέργειες του καταναλωτή σε όποιο στάδιο αυτές και αν βρίσκονται.
Εξελίξτε το maturity model στο eCommerce
Γνωρίζατε ότι υπάρχουν “επίπεδα ωριμότητας” στο eCommerce; Όχι μόνο υπάρχουν αλλά είναι και 5. Στο εξωτερικό υπάρχουν εταιρείες οι οποίες αξιολογούν τα “επίπεδα ωριμότητας” της εταιρείας σας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και παράλληλα παρέχουν λύσεις και υποστηρικτικές υπηρεσίες για την βελτιστοπιοιήση του. Η αξιόλογηση του maturity model βασίζεται σε διάφορα δεδομένα όπως η μεθοδολογία και οι πρακτικές marketing που ακολουθεί η εταιρεία , τα δεδομένα που συλλέγει και η αξιολόγηση τους μέχρι και την πολιτική απορρήτου που τηρεί απένταντι στους πελάτες της. Και μπορεί να σκέφτεστε ότι μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να απέχει πολύ από την ελληνική αγορά αλλά μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για το eCommerce. Τίποτα δεν ήταν το ίδιο λίγα χρόνια νωρίτερα.
Τραβήξτε την προσοχή του κοινού σας
Μπορεί η διαφημιστική προβολή του φυσικού σας κατάστηματος να είναι τελείως διαφορετική από αυτήν του ηλεκτρονικού , ο στόχος όμως παραμένει ο ίδιος . Να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας. Είναι αλήθεια ότι με τα εργαλεία που διαθέτουμε στο Digital Marketing μπορούμε να συλλέξουμε χρήσιμα δεδομένα τα οποία αν τα αξιοποιήσουμε αποδοτικά , μας επιτρέπουν να συγκεκριμενοποιήσουμε το αγοραστικό κοινό που θέλουμε να στοχεύσουμε και έτσι να χτίσουμε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Θυμηθείτε ότι με την ορθή ανάλυση δεδομένων μπορείτε να στοχεύσετε αποτελεσματικά στις επιθυμίες και ανάγκες των πελάτων σας και εντέλει να τους διαφημίσετε αυτά τα προϊόντα που όντως χρειάζονται.
Οφείλουμε να παραδεχθούμε οτι το eCommerce έχει εξελιχθεί και θα συνεχίσει να εξελίσσεται διαμορφώνοντας ένα νέο διαφορετικό τοπίο στο λιανεμπόριο. Μπορεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός να φάνηκε ως ανυπέρβλητο εμπόδιο σε αρκετές επιχείρησεις παρόλα αύτα βλέπουμε ότι η αποδοχή και η υιοθέτηση νέων δεδομένων τόσο από επιχειρήσεις όσο και απο καταναλωτές έγινε ομαλά, στην πλειοψηφία τουλάχιστον.
Η εξέλιξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου ανοίγει νέους όριζοντες και πρόσβαση σε παγκόσμιες αγορές που μέχρι πρότινος ήταν απλησίαστες. Είναι ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να εκμεταλευτούν την διεύρυνση των συνόρων για δουν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται.
Αν θέλεις να κάνεις τα πρώτα σου βήματα στις παγκόσμιες αγορές όπως η Amazon αλλά δεν ξέρεις πως να ξεκινήσεις ή θελεις να μάθεις περισσότερες πληροφορίες , μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας.