Είσαι από αυτούς που πιστεύουν ότι οι στρατηγικές marketing αφορούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις ; Θεωρείς ότι για την δική σου μικρή επιχείρηση , το budget δεν περισσεύει για να ασχοληθείς με το digital marketing ; Σε αυτό το άρθρο θα βρεις μερικές πολύτιμες συμβουλές για να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις ένα βασικό marketing plan , ένα απαραίτητο εργαλείο για την εξέλιξη της επιχείρησης σου.

swot analysis

Τι είναι η S.W.O.T  Analysis

Η S.W.O.T analysis αποτελεί το θεμελιώδες βήμα για τον σχεδιασμό της στρατηγικής σου. Αν δεν ξέρεις ποιος είσαι πως θα ανακαλύψεις ποιο μονοπάτι πρέπει να ακολουθήσεις ;

  • Strengths : Ποια είναι τα δυνατά σημεία της επιχείρησης σου ; Αυτό που χαρακτηρίζεται ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και σε ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους ; Θα μπορούσε να είναι η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων σου ή το customer service σου. Ανακάλυψε το και αξιοποίησε το στρατηγικά για να προβάλλεις της επιχείρηση σου.
  • Weaknesses : Όλες οι επιχειρήσεις έχουν τις αδυναμίες τους , το σημαντικότερο όμως είναι να τις αποδεχθούμε , να προσπαθήσουμε να τις βελτιώσουμε και όταν αυτό δεν είναι δυνατό να φροντίσουμε να μην αποτελούν τροχοπέδη στην εξέλιξη μας. Αν για παράδειγμα υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των εμπορευμάτων, ίσως θα έπρεπε να μειώσεις τα έξοδα αποστολής για να αντισταθμίσεις το αρνητικό κλίμα που δημιουργείται στους πελάτες.
  • Opportunities Ακόμα και στις πιο αρνητικές καταστάσεις πάντα υπάρχουν ευκαιρίες για εκμετάλλευση. Διερεύνησε σε βάθος την αγορά στην οποία δραστηριοποιείσαι , μελέτησε την αντίστοιχη αγορά του εξωτερικού και αξιοποίησε τα μηνύματα τα οποία λαμβάνεις για να ανακαλύψεις μοναδικές ευκαιρίες που θα σε διαφοροποιήσουν από τους ανταγωνιστές σου.
  • Threats : Όταν είσαι επιχειρηματίας οι απειλές και οι κίνδυνοι δεν σταματούν ποτέ. Ένας νέος, δυναμικός ανταγωνιστής , ένα καινοτόμο προϊόν μπορεί να επηρεάσουν άμεσα την δική σου επιχείρηση. Αλλά και εξωγενείς, απρόβλεπτοι παράγοντες όπως ένας πόλεμος ή μια νέα πανδημία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μελλοντικά προβλήματα. Φρόντισε να μένεις πάντα ενημερωμένος για τις εξελίξεις και προετοιμάσου κατάλληλα για αυτά που μπορείς να αντιμετωπίσεις.
buyer persona

Ποια είναι η ιδανική Buyer Persona ;

Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι να καθορίσετε το κοινό – στόχο σας . Όταν γνωρίζετε με ακρίβεια τον πελάτη σας θα είναι πιο εύκολο να τον εντοπίσετε και να τον προσεγγίσετε. Κάποια σημαντικά στοιχεία που θα πρέπει να γνωρίζετε για αυτόν είναι :

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Εκπαιδευτικό Επίπεδο
  • Δημογραφικά στοιχεία
  • Επαγγελματική δραστηριότητα
  • Χόμπυ & Ενδιαφέροντα

Αυτές τις πληροφορίες μπορείτε να τις εκμαιεύσετε από διάφορες πηγές όπως από την ήδη υφιστάμενη βάση δεδομένων πελατών που έχετε όπου μπορείτε αν την ξεψαχνίσετε να βγάλετε σημαντικές πληροφορίες. Επίσης από τους πωλητές της επιχείρησης σας οι οποίοι έρχονται  σε άμεση επαφή με τους πελάτες σας και μπορεί να έχουν και μια πιο προσωπική επικοινωνία μαζί τους. Τέλος από τα στατιστικά των λογαριασμών σας στα social media μπορείτε να βγάλετε θησαυρό ή να πραγματοποιήσετε μια δημοσκόπηση για να συγκεντρώσετε πληροφόρηση για ένα συγκεκριμένο θέμα.

Επίσης υπάρχουν χρήσιμα εργαλεία τα οποία θα σας βοηθήσουν να χτίσετε ψηφιακά το προφίλ της ιδανικής buyer personas . Πολύ εύκολο στην χρήση είναι από τη Hubspot το  Make my Persona   

smart

Σκεφτείτε S.M.A.R.T

Πότε μια στρατηγική θεωρείται πετυχημένη; Μα φυσικά όταν έχετε επιτύχει τους στόχους που έχετε θέσει. Και ποιοι είναι αυτοί ; Η μέθοδος S.M.A.R.T είναι εδώ για να σας βοηθήσει να τους οριοθετήσετε :

🎯 Specific : Οι στόχοι σας θα πρέπει να συγκεκριμένοι. Επιθυμείτε βελτίωση του conversion rate της ιστοσελίδας ή μήπως αύξηση των πωλήσεων του ηλεκτρονικού σας καταστήματος ;

🎯 Measurable : Πάρτε χαρτί και μολύβι και θέστε συγκεκριμένα με αριθμούς τι είναι αυτό που θέλετε να πετύχετε. Για παράδειγμα αύξηση των πωλήσεων ενός συγκεκριμένου προϊόντος κατά 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

🎯 Attainable : Μην αναλωθείτε σε ένα ατέρμονο κυνήγι ανέφικτων στόχων. Όταν οι στόχοι είναι επιτεύξιμοι η ψυχολογία σας είναι πολύ καλύτερη και έχετε κουράγιο να συνεχίσετε τον αγώνα σας.

🎯 Realistic :  Μια ολοκληρωμένη S.W.O.T analysis της επιχείρησης θα σας βοηθήσει να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους. Αν για παράδειγμα το eshop σας είναι δύσχρηστο δεν μπορείτε να έχετε ως στόχο μια εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων από εκείνο.

🎯 Time-bound : Οι στόχοι σας θα πρέπει να έχουν ένα χρονικό ορίζοντα επίτευξης . Αυτό θα σας βοηθάει να είστε επικεντρωμένοι στην κατάκτηση του και να τον αναπροσαρμόζετε ανάλογα με τις συνθήκες.

social media

Επιλέγοντας τα κατάλληλα Social Media

Όταν όλοι μιλάνε για ψηφιακό μετασχηματισμό , η επιχείρηση σου δεν θα μπορούσε να μην έχει online παρουσία σε τουλάχιστον ένα κοινωνικό μέσο. Εφόσον έχεις ξεκαθαρίσει το κοινό-στόχο σου και έχεις διαμορφώσει αναλυτικά την buyer persona σου , το επόμενο βήμα είναι να επιλέξεις τα social media που θα αναδείξουν πιο αποτελεσματικά την επιχείρηση σου.

  • Facebook : Μπορεί να έχει χάσει τώρα τελευταία την αίγλη του , αλλά το Facebook εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης . Με πάνω από 2,5 δισ. ενεργούς χρήστες το μήνα το μόνο σίγουρο είναι ότι κάποιοι από αυτούς θα αποτελούν το ιδανικό target group για την δική σου επιχείρηση.

  • Instagram : Οι δυνατότητες του Instagram εξελίσσονται διαρκώς και αποτελεί πλέον μια πλατφόρμα με ένα πολύ δυναμικό κοινό. Ένα ιδανικό μέσο όπου μπορείς να ποστάρεις εντυπωσιακές φωτογραφίες των προϊόντων σου ενώ με την αξιοποίηση των κατάλληλων hashtags οι αναρτήσεις σου είναι ορατές σε μεγαλύτερο κοινό. Ένα μεγάλο ατού είναι η κοινή διαχείριση Facebook & Instagram από το Business Suite.

  • Pinterest : To μέσο όπου οι φωτογραφίες έχουν την τιμητική τους. Αξιοποιήστε την δύναμη της εικόνας για να προβάλετε τα προϊόντα σας και να τα αναδείξετε. Οργανώστε και ταξινομήστε κατάλληλα τις φωτογραφίες των προϊόντων σας για να παρέχετε μια ευχάριστη και εύκολη πλοήγηση στον χρήστη.

  • ΤΙΚ ΤΟΚ : Προβλέψεις λένε ότι η εξέλιξη του ΤΙΚ ΤΟΚ τα επόμενα χρόνια θα είναι ραγδαία και κερδισμένες θα είναι οι επιχειρήσεις που θα έχουν ήδη μια σημαντική παρουσία σε αυτό. Τα σύντομα βιντεάκια του ΤΙΚ ΤΟΚ εξακολουθούν να είναι ένα από τα σημαντικότερα trends στο χώρο του digital marketing και παρόλο που είχε ξεκινήσει ως πλατφόρμα που απευθυνόταν ιδιαίτερα στο νεανικό κοινό, σιγά -σιγά κατακτάει έδαφος και στις μεγαλύτερες ηλικίες.

  • YouTube : Αν θες να μιλήσεις απευθείας στην καρδιά του πελάτη σου , ανέβασε ένα βιντεάκι στο You Tube. Τα video εξακολουθούν να είναι οι πρωταγωνιστές των social media καθώς αιχμαλωτίζουν το ενδιαφέρον του χρήστη, είναι ευχάριστα και γρήγορα. Ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης σου ένα κανάλι στο You Tube θα μπορούσε να προσελκύσει πιο γρήγορα το κοινό που σε ενδιαφέρει καθώς πετυχημένα και χρήσιμα βιντεάκια μπορούν να γίνουν viral μέσα σε λίγες ώρες.

Tips για την σωστή διαχείριση των Social Media

Η διαχείριση των Social Media δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο και σωστή στρατηγική :

👉 Οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να είναι συχνές. Τουλάχιστον 3-4 φορές την εβδομάδα είναι μια καλή συχνότητα για να είστε συνεπής.

👉 Post με δημιουργικό και πρωτότυπο περιεχόμενο που θα δώσει αξία στους πελάτες.

👉 Χρησιμοποιήστε το κατάλληλο ύφος, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Χαλαρό και ανάλαφρο για νεανικό κοινό, επαγγελματικό και σοβαρό αν στοχεύετε σε επιχειρήσεις.

👉 Αλληλοεπιδράστε με το κοινό σας. Απαντήστε σε τυχόν ερωτήσεις τους ή κριτικές και σχολιάστε σε αναρτήσεις τρίτων.

👉Αξιοποιήστε τα εργαλεία που σας δίνουν τα social media για να κάνετε στοχευμένες διαφημίσεις σε συγκεκριμένο κοινό. Με πολύ χαμηλό budget οι διαφημίσεις στα social σας δίνουν την ευκαιρία να προσεγγίσετε κοινό που μέχρι τώρα ήταν απρόσιτο .

👉 Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Οι επαγγελματικοί λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν την δυνατότητα να συγκεντρώνουν στατιστικά όπως δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας , ποιες αναρτήσεις έχουν μεγαλύτερη απήχηση και άλλες χρήσιμες πληροφορίες που θα σας βοηθούν να αναπροσαρμόζεται την στρατηγική σας.

Αν δεν έχεις χρόνο να ασχοληθείς με τα Social Media της επιχείρησης σου , η Sellsphere διαθέτει μοναδικά πακέτα διαχείρισης.

Στην ψηφιακή εποχή όλα μπορεί να φαίνονται πιο εύκολα για τις επιχειρήσεις. Η δυνατότητα να έχεις και ηλεκτρονικό κατάστημα εκτός από το φυσικό , το πελατολόγιο σου που δεν έχει σύνορα , οι ανεξάντλητες δυνατότητες των social media , είναι μερικά από τα προνόμια της εποχής που διανύουμε. Χωρίς όμως μια οργανωμένη στρατηγική είναι πολύ εύκολο να “περιπλανάσαι” μέσα στο διαδίκτυο χωρίς σκοπό και αποτέλεσμα. Σχεδίασε μια στρατηγική που ταιριάζει στην δική σου επιχείρηση , εφάρμοσε την , αξιολόγησε τα αποτελέσματα της και αν αυτά δεν είναι ικανοποιητικά αναπροσάρμοσε την στα νέα δεδομένα. Όταν όλα κινούνται με γρήγορους ρυθμούς , η επιχείρηση σου δεν μπορεί να μένει σταθερή.

Στην Sellsphere μπορούμε να σε βοηθήσουμε να σχεδιάσεις την ιδανική στρατηγική marketing που ταιριάζει στην επιχείρηση σου και στις δικές σου ανάγκες.

Κάνε κλικ εδώ για να κλείσεις μια δωρεάν 30′ συμβουλευτική συνεδρία με έναν από τους συνεργάτες μας.